Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Account Manager kto to jest, czyli reklamowe abecadło

Reklamowe-24

to kolejne określenie stanowiska pracy w branży reklamowej, wywodzone wprost z jezyka angielskiego, którego proste tłumaczenie, nie odpowiada zakresowi obowiązków i wykonywanym czynnościom. W języku angielskim – account, oznacza konto i za Oceanem Atlantyckim, w zasadzie wszystkie osoby zajmujące takie stanowiska pracy, zatrudnione sa w działach księgowości firm. Wspominaliśmy o tym zresztą, już przy okazji artykułu „Account Assistant kto to jest, czyli abecadło”, a czym można przeczytać tu.

W Rzeczpospolitej, określenie

oznacza opiekuna klienta i po początkowej obecności tylko w sektorze reklamowym, rychło została przejęta przez inne branże. Polska interpretacja rozszerzająca sprawiła, że account nad Wisłą oznacza nie tylko jedno konto, ale całość rozliczeń z konkretnym klientem. Mimo, że , to pracownik zajmujący jedno z niższych stanowisk kierowniczych w firmie, jej działania ze względu na bezpośredni kontakt z klientami firmy, są niezwykle istotne. Zwłaszcza, że za jego pośrednictwem kierownictwo lub różne działy przedsiębiorstwa, otrzymują informacje, wytyczne, uwagi lub zamówienia wpływające bezpośrednio od klienta.

W schemacie organizacyjnym firmy, bezpośrednim przełożonym Account Managera jest osoba piastująca stanowisko , z którą konsultowane i raportowane są sprawy aktualnych zleceń. Bezpośrednim podwładnym Account Managera jest , który wraz z Assistant odpowiadają za właściwe i konstruktywne relacje na linii klient – firma, w oparciu o bieżącą kontrolę i analizę niezbędnych danych do prawidłowego przebiegu prac nad zleceniem.

Account Manager

Zakres kompetencji, jakimi musi sprostać

,

czyli specjalista do spraw kontaktów z klientami, można uznać za stosunkowo szeroki. Do podstawowych jego obowiązków i zadań zaliczyć można:

– budowę i rozwój udanych relacji z klientem firmy, w tym osobista opieka nad tzw. klientami korporacyjnymi – cel: prawidłowe przeprowadzenie kampanii marketingowej,

– poznawanie i proponowanie strategii reklamowej klienta w celu identyfikacji jego potrzeb wobec działań firmy reklamowej – cel: prawidłowe przeprowadzenie kampanii marketingowej,

– przedstawianie i negocjowanie budżetu całej kampanii lub jej składników – cel: prawidłowe i sprawne przeprowadzenie kampanii marketingowej,

– przełożenie zadań marketingowych zleconych przez reklamodawcę na możliwości i filozofię kreowania taktyki reklamowej firmy reklamowej – cel: prawidłowe i sprawne przeprowadzenie kampanii marketingowej,

– koordynacja pracy wszystkich działów firmy reklamowej, biorących udział w opracowywaniu kampanii reklamowej – cel: prawidłowe i sprawne przeprowadzenie kampanii marketingowej,

– wdrożenie, monitorowanie przebiegu i rozliczenie kampanii reklamowej – cel: zadowolenie klienta i perspektywy ponownej współpracy,

– poznawanie rynku, branży reklamowej, monitorowanie zachowań i specyfiki poszczególnych segmentów gospodarki, obserwacja bezpośredniej konkurencji i analiza efektów własnych kampanii – cel: rozwój osobisty, nabywanie doświadczenia, zdobywanie wiedzy.

Zostaw odpowiedź