Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Art Buyer kto to jest, czyli reklamowe abecadło

,

Reklamowe-24

to najczęściej pracownik agencji reklamowej, którego podstawowym zadaniem jest wybór optymalnego podwykonawcy, któremu firma zleci wykonanie projektu, nad którym aktualnie pracuje. Swą pracę nad projektem , tak naprawdę rozpoczyna najczęściej na długo przed samym wdrożeniem go do realizacji. Na tym etapie, największe znaczenie dla ostatecznego, oczywiście zadowalającego klienta, efektu ma ścisła współpraca z autorem projektu. W branży reklamowej, za projekt najczęściej odpowiada pracownik zajmujący stanowisko zwane Art Director, który oczywiście nie zawsze musi być dyrektorem. W swobodnym tłumaczeniu można go określić, jako artystę z działu kreacji w agencji reklamowej, który najczęściej odpowiedzialny jest za stworzenie koncepcji projektu. I właśnie w takim momencie, do pracy przy projekcie przystępuje

,

którego podstawową rolą na tym etapie prac jest rekomendacja odpowiedniego podwykonawcy. W zależności od rodzaju projektu, wymogów klienta, czy charakteru kampanii reklamowej, grupa podwykonawców, z których należy dokonać wyboru może być niezwykle obszerna. Przy nieskomplikowanych kampaniach marketingowych, rola, którą wypełnia może się zacząć i jednocześnie skończyć, na wyborze firmy, która importuje i znakuje , poszukiwane przez klienta. Po wybraniu gadżetów z katalogu, ustaleniu miejsca i formy obrandowania, zaakceptowaniu kosztorysu, pozostaje czekać jedynie na dostawę.  Przy bardziej złożonych realizacjach, polegających na przykład na stworzeniu katalogu firmowego , wykorzystując swoje zdolności analityczne, komunikatywność oraz umiejętność negocjacji, a także doświadczenie w handlu i wiedzę z zakresu nowoczesnych technik zakupów, w umiejętny sposób zarządzać i prowadzić negocjacje z dostawcami, a nierzadko organizować również przetargi.

Reklamowe-24 Art Buyer

W tych wszystkich działaniach, które podejmuje

niezbędna jest obszerna i stale rozwijana znajomość branży reklamowej, z czym wiąże się wyjątkowa odpowiedzialność, gdyż każdy błąd, popełniony w strategii zakupowej, może przekładać się dla firmy zwiększonym obciążeniem finansowym. Z tym, że nie ma zupełnie znaczenia, jakiej kategorii jest to błąd. Bo klienta w zasadzie nie interesuje, że świetny podwykonawca, perfekcyjnie wypełniający założenia projektu, realizuje go nieterminowo, lub inny dostarcza zamówione przedmioty przed terminem, ale ich rzeczywista jakość, w żaden sposób, nawet się nie zbliża do ich fotograficznych wizerunków. Klient będzie niezadowolony, klient będzie zły, klient może nie zapłaci, albo wręcz będzie żądał odszkodowania.

Wracając do opracowania katalogu firmowego

powinien, rozpoczynając pracę, dokładnie zapoznać się z projektem, rozważyć i określić sposoby realizacji oraz skompletować wszystkich podwykonawców. To właśnie aranżując sesję zdjęciową do katalogu decyduje o wyborze produktów, angażuje modeli lub aktorów, czasem nawet stylistów, fotografa, organizuje wnętrza lub plenery, zapewnia , nadzoruje całą logistykę. Po skompletowaniu materiałów, wspólnie z grafikiem dbają o uzyskanie efektów zgodnych z początkowym założeniem. Po tym etapie, powinno być już prościej, jeżeli drukarnia, którą preferuje ma wolne terminy.

Reasumując, Art Buyer to pracownik, który choć wykazuje się wyjątkowo szerokimi kompetencjami, nie ma jednak mocy decyzyjnej, gdyż ta uzależniona jest od woli przełożonych.

I choć jego praca to wydawałoby się z pozoru tylko wyszukiwanie i sporządzanie listy jak najlepszych i rekomendowanych podwykonawców, przygotowywanie i negocjowanie warunków umów, nadzorowanie toku produkcji i jej zgodności z założeniami oraz wymaganiami, Art Buyer to przede wszystkim umiejętność zadawania właściwych pytań.

Zostaw odpowiedź