Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Maskotki reklamowe z ludzkimi cechami, czyli bóbr Bobrowniki

Reklamowe-24 maskotki reklamowe bóbr Bobrowniki

Spotykane niezmiernie często w promocji i reklamie antropomorficzne

w postaci zwierząt, podlegają częstej i nieuświadomionej ocenie, w jaki sposób konsumenci reagują i odpowiadają na stosowane wobec nich zabiegi w celu poprawy wartości marki i wzrostu sprzedaży.

,

jest znanym niemal od początku istnienia ludzkości procesem przypisywania prawdziwych lub wyimaginowanych ludzkich cech, intencji, emocji i uczuć do obiektów, które nie są istotami ludzkimi, dzięki czemu cała kultura cywilizacji przepojona jest istotami ze świata przyrody obdarzonymi ludzkimi cechami i motywacjami.

Reklamowe-24 maskotki reklamowe bóbr Bobrowniki

Dla lepszego udokumentowania problematyki tego artykułu, warto przyjrzeć się fotograficznym przykładom antropomorfizmu, bo właśnie takie cechy posiadają

bóbr z gminy .

W marketingu z całą pewnością nie obserwuje się jakiejś zdecydowanej tendencji do tworzenia wyłącznie różnych zwierzęcych antropomorficznych maskotek reklamowych w celu promowania komercyjnych produktów i usług, gdyż istnieją również nie antropomorficzne . Spowodowane jest to przede wszystkim tym, że choć branża reklamowa rozwija się niezmiernie dynamicznie, to jednak badania nad obrazami zwierząt w reklamie i kulturze popularnej są znikome, dlatego niezmiernie mało jest opracowań i wiedzy o tym, jak ludzie reagują na , gdy są one przedstawione w postaci antropomorficznej, a jak odbierają pozbawione tych cech i przymiotów.

Reklamowe-24 maskotki reklamowe bóbr Bobrowniki

A ponieważ trudno również natrafić na jakiekolwiek studia i prace zajmujące się praktycznym doradztwem, jak stosować i czerpać pożytki z obrazów zwierząt w brandingu, na odgrywających istotną rolę marketingową opakowaniach, czy ogólnie w reklamie.

W takiej sytuacji, pozostaje kierować się tylko reakcjami znanymi z literatury, przekazów etnograficznych lub doświadczeniami wynoszonymi z kultury masowej.

Ponieważ niemal każdy człowiek ma tendencję do myślenia o świecie w kategoriach ludzkiego doświadczenia, dlatego trudno się dziwić, że wielu przedmiotom i zjawiskom nadają cechy, które upodobniają je do siebie, a

antropomorficzne

podobieństwo zwierząt do ludzi, pozwala postawić i obronić hipotezę, że ludzie zawsze będą reagować pozytywnie na

opracowane jako antropomorficzne portrety zwierząt lub posiadające fizyczne podobieństwo do ludzi, w przeciwieństwie do nie antropomorficznych wizerunków z mniejszym podobieństwem i odniesieniem do ludzi.

Reklamowe-24 maskotki reklamowe bóbr Bobrowniki

Tak więc, podczas gdy zarówno antropomorficzne i nie antropomorficzne wyobrażenia zwierząt  w postaci maskotek reklamowych są powszechnie stosowane na rynku, należy przyjąć, że istnieją istotne warunki brzegowe, które wpływają, że o cechach antropomorficznych wywołują bardziej pozytywne reakcje u konsumentów, gdyż ludzie lubiąc obrazy zwierząt, rozwijają własny, pozytywny obraz marki w połączeniu z symboliką, jaką niosą swym wyglądem

.

W efekcie okazuje się, że antropomorficzne mają istotne znaczenie nie tylko dla wzrostu wartości marki, ale zwiększają prawdopodobieństwo wyboru, a często i dominacji jednej marki nad drugą.

Dane wpisu

Data
21 lipca 2013

Autor
reklamowe-24

Kategoria

1 Trackbacki/Pingbacki

  1. Stroje reklamowe na baterie, czyli zając Duracell | Reklamowe-24Reklamowe-24 07 08 13

Zostaw odpowiedź