Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Maskotki reklamowe, etymologiczne o słowie maskotki

reklamowe-24

to popularna nazwa zabawek, wykonanych z miękkiego materiału, często zwanego pluszem, stąd inna popularna nazwa , bądź pluszowe. często wykorzystywane są w merchandisingu, marketingu, w branży reklamowej. Główną zaletą maskotek reklamowych, jest oprócz najczęściej przyjaznego, sympatycznego wizerunku i pozytywnych skojarzeń, spora powierzchnia, którą można z powodzeniem wykorzystać na przekaz reklamowy, wykonywany w różnych technikach i w wielu miejscach.

Podejmując próbę wyjaśnienia i określenia, czym są

,

możemy zdefiniować je również, jako obiekt o postaci osoby, zwierzęcia lub przedmiotu, który z jednej strony powinien przynosić szczęście, a z drugiej strony stanowi reprezentację grupy o wspólnej tożsamości. Najpopularniejsze grupy, reprezentowane przez własne , to szkoły, drużyny sportowe, instytucje, firmy i przedsiębiorstwa, przemysł filmowy i zabawkarski. Istnieje również ogromna rzesza maskotek postaci fikcyjnych, stworzonych tylko i wyłącznie na potrzeby jednej kampanii reklamowej, jednej marki lub jednego produktu, Umiejętnie wykorzystywane, przez specjalistów od promocji, często stają się samoistnymi bohaterami, spychając na dalszy plan promowane wartości. Nierzadko, umiejętnie wykorzystywane, przechodząc stosowne przeobrażenia, potrafią być wieloletnim, tzw. kultowym przedmiotem pożądania wielu konsumentów.

Słowo

maskotka,

poszukując jego etymologii, zostało najwcześniej wypowiedziana i stosowania w powszechnym języku na terenach francuskich prowincji Prowansji i Gaskonii. Najpopularniejszym tłumaczeniem i wydaje się najsensowniejszym, stosowanym do dziś, jest używanie go do opisu wszystkiego, co przynosi szczęście dla domu. Biorąc pod uwagę, że dom, rodzina zawsze stanowiły wartość dla społeczeństw wywodzących swe korzenie z kultury europejskiej, należy docenić , jako przedmioty mające istotne walory dla wielu ludzi.

Inne tłumaczenie, najbardziej adekwatne do specyficznej formy, jaką przybierają ogromne

,

czyli stroje , sugeruje, że słowo maskotka pochodzi od masqu, czyli „zamaskowany” lub „ukryty„, można również uznać za wiarygodne. Wszak energiczne, tęczowe (stroje ), podążające po kluczowych arteriach miast, po miejskich deptakach i promenadach, czynnie uczestniczące w działaniach promocyjnych organizowanych w licznych galeriach handlowych lub na prezentacjach reklamowych składają się „warstwy” zewnętrznej, czyli kostiumu, przebrania, oraz równie istotnej, a może najważniejszej „warstwy” wewnętrznej, czyli animatora. Bo nawet najlepiej zaprojektowane i wykonane, najoryginalniejsze i najwspanialsze stroje , pozostaną nic nieznaczącą błahostką, bez pełnego zaangażowania, dynamicznego i stosownego do charakteru postaci zachowania się osoby „zamaskowanej” lub „ukrytej” wewnątrz .

Ze skrupulatności przytaczamy ostatnią, najmniej odpowiadającą naszym rozważaniom interpretację słowa maskotka. Na prowincji francuskiej tak określano pulchne dzieci, a więc dosłownie obfite w sadło, co stanowiło aluzję do ich szczęśliwego, wiedzionego w dobrobycie życia.

Zostaw odpowiedź