Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Maskotki reklamowe z kłapniętymi uchami, czyli osioł

Rekalmowe-24 maskotki reklamowe osioł

, w tym niezwykle specyficzna jej odmiana, czyli

,

przeznaczone są nie wyłącznie najmłodszym do zabawy, ale, także poprzez zapobiegliwość fabrykantów stają się souvenirami pożądanymi, a nawet niezmiernie chętnie kolekcjonowanymi, zwłaszcza gdy fabrykowane są w formie zbioru maskotek odróżniających się nie tylko barwą, stylistyką, ale, może ponadto lub przede wszystkim wspomagające akcesoriami, powiązanymi nie tylko z realnymi, cenionymi okolicznościami, choćby takimi, jak tradycyjne święta, na przykład Boże Narodzenie, czy też celowo kreowanymi przez specjalistów od marketingu, czy wyznawców Hermesa, takich jak Walentynki, Dzień Kobiet, czy Dzień dziecka, ale również i imprezami o charakterze wyłącznie prywatnym, jak na przykład imieniny, rocznice, czy urodziny.

Wśród nieprzeliczonej oferty, jaką tworzą w skali globalnej , należy jednakże zauważyć, że najszerszą grupę stanowią te

,

które naszą nazwę , bo właśnie w ten sposób są określane są przez znawców oraz historyków kultury, etnografów, oczywiście w zależności od różnych faktycznych lub mitycznych zjawisk lub okoliczności. W jednym z takich przypadków, nazwa ta  wywodzona jest wprost od pseudonimu byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych (USA) oraz, a także anegdoty związanej z przebiegiem pewnego polowania. W roku 1902, w stanie Missisipi, amerykański prezydent Theodore Roosevelt brał udział w polowaniu na niedźwiedzie. W trakcie polowania, gdy większość myśliwych miała na swym koncie  upolowane zwierzęta, prezydent nie mógł się wykazać zdobytym tego typu swoistym trofeum. Sytuacja uległa zmianie dopiero, kiedy  towarzyszące mu osoby, po długotrwałym pościgu z udziałem psów myśliwskich schwytały młodego niedźwiedzia i przywiązały go do drzewa, a następnie zaproponowały prezydentowi, aby  osobiście zastrzelił zwierzę,  koronując tym swój udział w polowaniu. Ale stanowczo się sprzeciwił, uważając, że zastrzelenie, unieruchomionego i zupełnie bezradnego oraz bezbronnego zwierzęcia jest zachowaniem nie godnym dla prawdziwego myśliwego i polecił, aby niedźwiadka uwolniono. Opisana historyjka nie zakończyła się w tym momencie, gdyż przebieg zdarzenia przedostał się momentalnie do prasy i już następnego dnia gazeta nie ograniczyła się tylko do opisania tego wydarzenia, ale poświęcono mu okolicznościowy, krótki polityczny komiks autorstwa Clifforda Berrymana, obrazujący przebieg polowania.

I kiedy Morris Michtom, rosyjski emigrant żydowskiego pochodzenia, prowadzący ze swą żoną Rose sklep przy w Nowym Jorku zapoznał się z rysunkami w gazecie, zainspirowany, samodzielnie wykonał miękką zabawkę w postaci niedźwiadka, umieścił ją na wystawie sklepu, jednocześnie obdarzając i podpisując jednoznacznie kojarzącym się mianem Teddy bear. Potem historia zabawek, pluszowych misiów potoczyła się szybko. Morris Michtom przesłał jedną ze swych maskotek (w związku z zainteresowaniem jakim cieszyła witryna sklepu Morris Michtom wykonał na zamówienie więcej egzemplarzy), do prezydenta Roosevelta i uzyskał od niego pozwolenie na używanie jego przydomka do nazywania maskotek. O tej pory ta forma zabawek stała się tak popularna, że została nie tylko symbolem kolejnej kampanii prezydenckiej w 1905 roku, ale doprowadziła do założenia przez Morrisa Michtoma firmy zajmującej się masową produkcją pluszowych zabawek, nazwanej Ideal Novelty and Toy Company, a nazwa maskotki, a więc i

Rekalmowe-24 maskotki reklamowe osioł

oznacza z reguły gadżety zrealizowane z materiałów tekstylnych, napełnione mięciuteńkim giętkim materiałem, montowane chyba we wszystkich krajach świata, naśladujących głównie postawy popularnych i sympatycznych zwierzaków, bądź umownych form proponowanych przez projektantów, aczkolwiek powinno się wyakcentować, że rzeczywiście niezwykle klarowną i powszechną sylwetką, są o wyglądzie misia.

Trudno się zatem dziwić, że niezwykle chętnie używane przez branżę reklamową do celów promocyjnych, nazywane jako

,

przeszło sto lat cieszą się niesłabnącą popularnością, stanowiąc ten rodzaj gadżetów reklamowych, które powszechnie i coraz częściej wykorzystywane są do promocji i reprezentacji. Choć należy przyznać, że po sięgają nie tylko przedstawiciele firm marketingowych, bo , to także kolorowi przedstawiciele organizacji społecznych, klubów sportowych, instytucji państwowych, placówek szkolnych różnych szczebli albo prywatnych przedsiębiorstw, coraz bardziej popularne, a niektóre nawet rozpoznawalne i powszechnie pożądane.

Ponieważ obiegowym, powszechnie stosowanym mianem, którym nazywa się miękkie jako maskotki, a zatem i , postaramy się zastanowić, dlaczego ta, a nie inna nazwa jest tak powszechnie stosowana do określania tego rodzaju produktów. Bo jak wspomniano wcześniej maskotki, to popularna definicja zabawek, wytworzonych z mięciusieńkiego materiału, często nazywanego pluszem, stąd alternatywne popularne miano pluszaki, bądź maskotki pluszowe. często wykorzystywanych w merchandisingu, reklamie, w branży reklamowej, których wiodącą zaletą jest, nie licząc na ogół miłego, interesującego obrazu oraz przyjaznych uczuć, to przede wszystkim obszerna przestrzeń, którą można z sukcesem przeznaczyć na dowolny cel promocyjny, realizowany we wszelkich, szeroko dostępnych obecnie technologiach i do wykorzystania, co najmniej w kilku strefach.

Rozpoczynając próbę zdefiniowania i określenia, czym są interesujące nas w tym rozważaniu

,

powinniśmy określić je przede wszystkim, jako przedmioty o postaci człowieka, zwierzęcia czy też rzeczy, które w zasadzie, z jednej strony są tym, co zsyła pomyślność dla posiadaczy, a z innego punktu widzenia jest uosobieniem pewnej, najczęściej ściśle określonej społeczności o zbieżnej filozofii, czy drodze życia. Najpopularniejsze grupy, reprezentowane przez swoje maskotki reklamowe, to szkoły, drużyny sportowe, instytucje, firmy i przedsiębiorstwa, przemysł filmowy oraz zabawkarski. Popularna jest ponadto gigantyczna liczba maskotek, jako postaci surrealistycznych, wykreowanych tylko i wyłącznie na zapotrzebowanie unikalnej akcji reklamowej, dedykowane dla jednej firmy, czy też jednego wyrobu, które odpowiednio eksploatowane, przez ekspertów od promocji, często zostają samodzielnymi idolami, spychając na dalszy plan krzewione zasady. A czasami, po mistrzowsku eksploatowane i przechodząc odpowiednie zmiany, potrafią być długotrwałym, tzw. kultowym obiektem pożądania mnóstwa konsumentów.

Wyraz , nadal szukając jego etymologii, było najpierw wysłowione i prezentowane w zwykłym języku na obszarze prowincji leżących we Francji, czyli Prowansji i Gaskonii. Najpowszechniejszym określeniem i wydaje się prawidłowym, stosowanym do teraz, jest wykorzystywanie go do opisu wszystkiego, co daje pomyślność dla domu, a z uwagi na to, iż dom i rodzina bądź co bądź wyznaczały walor dla zbiorowości czerpiący swoje praźródło z kultury europejskiej, trzeba uznać, że dzięki temu

rekalmowe-24_maskotki_reklamowe_osiol3

maskotki reklamowe,

to obiekty mające ważne wartości dla dużej liczby osób.

Opcjonalne wyjaśnienie, nade wszystko trafne jednakże do określenia jednostkowej postaci, którą przyjmują duże maskotki reklamowe, to znaczy przebrania dla animatorów, czyli , wnioskuje, iż wyraz pochodzi od masqu, oznacza to „zamaskowany” lub „ukryty”, daje się również przyjąć za mocne. Wszak, bez wątpienia, tęczowe maskotki (), z temperamentem pomagające w projektach propagandowych, aranżowanych w licznych centrach handlowych, czy też na imprezach eventowych, składają się z „warstwy” powierzchniowej, czyli kostiumu, przebrania, a także podobnie niebagatelnej, a prawdopodobnie naczelnej „warstwy” wewnętrznej, to znaczy animatora. Gdyż, chociażby najlepiej zaplanowane oraz sporządzone, efektowne i innowacyjne , pozostaną niewiele znaczącą błahostką, bez pełnego zaangażowania, energicznego i akuratnego do oblicza postaci postępowania moderatora „zamaskowanej” czy też „ukrytej” w środku maskotki.

Ze staranności przywołujemy prócz tego, także korespondującą z naszymi rozważaniami wyjaśnienie słowa , bo tak właśnie na prowincji francuskiej nazywano opasłe maluchy, czyli zasobne w tłuszcz, co stanowiło napomknienie do ich pomyślnego, wiedzionego w pomyślności żywota.

Następna analiza wyrażenia połączona jest z muzyką i po raz pierwszy uzyskała rozgłos w 1880 roku, gdy francuski kompozytor Edmond Audran skomponował operetkę noszącą tytuł La , atoli trzeba przyznać, że miano to używane było we Francji dawno przed tym w narzeczu prowansalskim, występując jako masco, sygnalizując czarownicę, być może przyjęte od portugalskiego wyrażenia mascotto lub mascoto nakreślającego czary. Tytułowa w utworze Audran to Bettina, prosta panna sprawiająca szczęście, spodobała się francuskiej widowni i opera stała się tak głośna, że przetłumaczono ją między innymi na język angielski, a wyraz maskotki (mascots) zasymilował się w angielskiej mowie, jako oznaczenie niejednego zwierzęcia, osoby lub przedmiotu, który daje szczęście i w takiej postaci dotarł do pozostałych języków, atoli często we francuskiej postaci .

Kończąc próby wyjaśnienia, czym są współczesne

maskotki reklamowe,

zilustrujemy opisy fotografiami popularnej i charakterystycznej w ostatnich latach postaci, jaką jest modry z kłapniętymi uchami.

1 do wpisu “Maskotki reklamowe z kłapniętymi uchami, czyli osioł”


  1. Thanks for another wonderful post. Where else could anybody get that type of information in such an ideal way of writing? I have a presentation next week, and I’m on the look for such information.



Zostaw odpowiedź