Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Maskotki reklamowe chude i długie, czyli różowa pantera

Reklamowe-24 maskotki reklamowe różowa panteraMaskotki, a więc i

maskotki reklamowe,

to niezwykle popularna nazwa zabawek, wykonanych z miękkiego materiału, często zwanego pluszem, stąd inna, funkcjonująca, powszednia nazwa , bądź maskotki pluszowe. Maskotki reklamowe często wykorzystywane w merchandisingu, marketingu, w branży reklamowej dlatego, że główną zaletą maskotek reklamowych, jest, oprócz najczęściej przyjaznego, sympatycznego wizerunku oraz niezwykle pozytywnych skojarzeń, jest także spora powierzchnia, którą można z powodzeniem wykorzystać na przekaz reklamowy, wykonywany w przeróżnych technikach (folie fleks lub flock, sitodruk, haft komputerowy, sublimacja, wszywki konfekcyjne) i w wielu miejscach.

Podejmując próbę wyjaśnienia i określenia, czym są atrakcyjne

maskotki reklamowe,

choćby ot, takie, jak popularna różowa pantera, możemy zdefiniować je również, jako obiekty o postaci osoby, zwierzęcia lub przedmiotu, który z jednej strony powinny przynosić szczęście, a z drugiej strony stanowią reprezentację grupy o wspólnej, najczęściej wyrazistej tożsamości. Najpopularniejsze grupy, reprezentowane przez własne maskotki reklamowe, to szkoły, drużyny sportowe, instytucje, organizacje, firmy i przedsiębiorstwa, przemysł filmowy i zabawkarski. Istnieje również ogromna rzesza maskotek, jako postaci fikcyjnych, stworzonych tylko i wyłącznie na potrzeby jednej kampanii reklamowej, czyli maskotki reklamowe dedykowane dla jednej marki lub jednego produktu, które z rozmysłem, umiejętnie wykorzystywane przez specjalistów od promocji, niezwykle często stają się samoistnymi bohaterami, nierzadko spychając na dalszy plan promowane wartości, a przechodząc stosowne, zaplanowane przeobrażenia, niejednokrotnie potrafią być wieloletnim, tzw. kultowym przedmiotem pożądania wielu konsumentów.

Reklamowe-24 maskotki reklamowe różowa pantera

Poszukując etymologii słowa maskotka, należy założyć, że zostało najwcześniej wypowiedziane i stosowane w powszechnym języku na terenach francuskich prowincji Prowansji (idąc śladami stereotypów – lawendowe pola) i Gaskonii (jeśli ktoś, zna jakieś inne teksty, niż SMS, Facebook, czy Twiter – to d’Artagnan), a najpopularniejszym tłumaczeniem i wydaje się najsensowniejszym, stosowanym do dziś, jest używanie go do opisu wszystkiego, co przynosi szczęście dla domu, a biorąc pod uwagę, że dom, rodzina zawsze stanowiły wartość dla społeczeństw wywodzących swe korzenie z kultury europejskiej, należy docenić

maskotki reklamowe,

jako przedmioty mające istotne walory emocjonalne dla wielu ludzi.

Inne tłumaczenie, najbardziej adekwatne do specyficznej formy, jaką przybierają ogromne maskotki reklamowe, czyli stroje reklamowe, sugeruje, że słowo maskotka pochodzi od masqu, czyli „zamaskowany” lub „ukryty„, można również uznać za wiarygodne. Wszak energiczne, tęczowe maskotki (stroje reklamowe, ), czynnie uczestniczące w działaniach promocyjnych organizowanych w licznych galeriach handlowych lub na prezentacjach reklamowych składają się z „warstwy” zewnętrznej, czyli kostiumu, przebrania, oraz równie istotnej, a może najważniejszej „warstwy” wewnętrznej, czyli animatora. Bo nawet najlepiej zaprojektowane i wykonane, najoryginalniejsze i najwspanialsze stroje reklamowe, pozostaną nic nieznaczącą błahostką, bez pełnego zaangażowania, dynamicznego i stosownego do charakteru postaci zachowania się osoby „zamaskowanej” lub „ukrytej” wewnątrz maskotki.

Ze skrupulatności przytaczamy jeszcze jedną, najmniej odpowiadającą naszym rozważaniom interpretację słowa maskotka. Na prowincji francuskiej tak określano pulchne dzieci, a więc obfite w sadło, co stanowiło aluzję do ich szczęśliwego, wiedzionego w dobrobycie życia.

Kolejna interpretacja słowa maskotka związana jest z muzyką i pierwszy raz spopularyzowana została w 1880 roku, kiedy francuski kompozytor Edmond Audran skomponował operetkę pod tytułem La , choć należy zauważyć, że określenie to używane było we Francji na długo przed tym w slangu prowansalskim, występując jako masco, oznaczając czarownicę, zapewne zaczerpnięte od portugalskiego wyrażenia mascotto lub mascoto określającego czary.

Reklamowe-24 maskotki reklamowe różowa pantera

Tytułowa Maskotka w operetce Audran to Bettina, wiejska dziewczyna przynosząca szczęście, przypadła do gustu francuskim widzom i stała się tak popularna, że operetka została przetłumaczona między innymi na język angielski, a słowo maskotki (mascots) przyjęło się w języku angielskim, jako określenie każdego zwierzęcia, osoby lub przedmiotu, który przynosi szczęście i w tej właśnie formie trafiło do innych języków, choć często we francuskiej formie .

Maskotki reklamowe,

jako zmaterializowane z różnego rodzaju dzianin, napełnione gąbczastym, odbijającym i sprężynującym materiałem, produkowane są w niezliczonych technikach, upodabniających się najczęściej do figury cenionych bądź czysto teoretycznych postaci, choć oczywiście powinno się zaznaczyć, iż wyjątkowo obrazową i powszechnie stosowana figurą, są maskotki reklamowe w postaci misia. Tego typu , czyli maskotki reklamowe, przeznacza się nie wyłącznie dzieciom do figli, ale wszak zgodnie z przewidywaniami twórców, stają się wyrobami ulubionymi, albo chętnie kolekcjonowanymi, szczególnie poprzez fabrykowanie sekwencji maskotek wyróżniających się nie tylko zabarwieniem, stylistyką, lecz także posiłkowymi akcentami, zespolonymi nie wyłącznie z konkretnymi okolicznościami i  sytuacjami, jakby choćby zwyczajne, faktyczne albo skomercjalizowane uroczystości, takie jak Boże Narodzenie albo Walentynki, czy obchody prywatne, takie jak imieniny czy urodziny.

Nazwą , którą noszą niezliczone

maskotki reklamowe,

Reklamowe-24 maskotki reklamowe różowa pantera

określane są przez znawców oraz historyków kultury, etnografów, najczęściej w zależności od różnych zjawisk lub okoliczności. W jednym z takich przypadków, nazwa wywodzona jest wprost od pseudonimu byłego prezydenta Stanów Zjednoczonych (USA) oraz anegdoty związanej z przebiegiem pewnego polowania. W roku 1902, w stanie , amerykański prezydent Theodore Roosevelt brał udział w polowaniu na niedźwiedzie. W trakcie polowania, gdy większość myśliwych miała na swym koncie  upolowane zwierzęta, prezydent nie mógł się wykazać zdobytym, takim swoistym trofeum. Dopiero, kiedy  towarzyszące mu osoby, po długotrwałym pościgu z udziałem psów myśliwskich schwytały młodego niedźwiedzia i przywiązały go do drzewa, a następnie zaproponowały prezydentowi, aby  osobiście zastrzelił zwierzę,  koronując tym swój udział w polowaniu,  stanowczo się sprzeciwił, uważając, że zabicie, unieruchomionego i zupełnie  bezradnego oraz bezbronnego zwierzęcia jest zachowaniem nie godnym dla prawdziwego myśliwego i polecił, aby niedźwiadka uwolniono. Przebieg zdarzenia przedostał się momentalnie do prasy i już następnego dnia gazeta The Washington Post nie ograniczyła się tylko do opisania tego wydarzenia, ale poświęcono mu okolicznościowy, krótki polityczny komiks autorstwa Clifforda Berrymana, obrazujący przebieg polowania.

Kiedy Morris Michtom, rosyjski emigrant żydowskiego, prowadzący ze swą żoną Rose sklep przy 404 Tompkins Avenue w Nowym Jorku zapoznał się z rysunkami w gazecie, zainspirowany wykonał zabawkę w postaci niedźwiadka, a następnie umieścił ją na wystawie sklepu, obdarzając i podpisując jednoznacznie kojarzącym się mianem . Potem historia zabawek, w postaci pluszowych misiów potoczyła się szybko. Morris Michtom przesłał jedną ze swych maskotek do prezydenta Roosevelta i uzyskał od niego pozwolenie na używanie jego przydomka do nazywania maskotek. Ta forma zabawek stała się tak popularna, że została nie tylko symbolem kolejnej kampanii prezydenckiej w 1905 roku, ale doprowadziła do założenia przez Morrisa Michtoma firmy zajmującej się masową produkcją pluszowych zabawek, czyli .

W ten oto sposób stały się niezwykle chętnie używanym przez branżę reklamową medium, służącym do celów promocyjnych, jako

maskotki reklamowe.

Trudno się temu dziwić, skoro maskotki reklamowe w postaci pluszowego misia już przeszło sto lat cieszą się niesłabnącą popularnością. A maskotki reklamowe to takie , które powszechnie i coraz częściej wykorzystywane są do promocji i reprezentacji. Choć należy przyznać, że po maskotki reklamowe sięgają nie tylko przedstawiciele firm marketingowych, gdyż maskotki reklamowe, jako kolorowi przedstawiciele organizacji społecznych, klubów sportowych, instytucji państwowych, placówek szkolnych różnych szczebli albo prywatnych przedsiębiorstw są coraz bardziej popularne, a niektóre nawet rozpoznawalne i powszechnie pożądane.

Zostaw odpowiedź