Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Maskotki reklamowe garbate, czyli wielbłąd

Reklamowe-24 maskotki reklamowe wielbłąd

stanowią ten rodzaj gadżetów reklamowych, które masowo i coraz częściej stosowane są w promocji i reprezentacji, choć należy zauważyć, że po sięgają nie tylko przedstawiciele firm marketingowych, ale

,

jako wielokolorowi reprezentanci klubów sportowych, organizacji społecznych, placówek szkolnych różnych szczebli, prywatnych przedsiębiorstw lub instytucji państwowych, są coraz bardziej popularne, a niektóre nawet rozpoznawalne i powszechnie pożądane. Jako że stereotypowym, nagminnie używanym mianem, którym nazywa się

jest słowo , warto się zastanowić, z jakiego powodu ta, a nie inna nazwa jest tak masowo stosowana do określania maskotek, czyli pluszaków. Zwłaszcza, że, wydaje się, ten nieduży obiekt to najzwyklejsza pluszowa zabawka. Ale tylko pozornie, gdyż nazwa pochodząca od angielskiego odnosi się zarówno do miękkich zabawek, bohaterów literatury dziecięcej i młodzieżowej oraz filmów rysunkowych lub też popularne określenie niedźwiedzia brunatnego. Prezentowany, najczęściej, jako sympatyczny wizerunek tego typu bohaterów oraz nieuniknione skojarzenia przyjaznymi i przyjemnymi w dotyku pluszowymi zabawkami dają do zrozumienia, że jest sympatycznym, przyjaznym i nieagresywnym zwierzęciem.

W poszukiwaniu początku funkcjonowania misiów, jako , czyli szukając pierwowzorów dzisiejszych maskotek reklamowych, należy odwiedzić XIX-to wieczne Niemcy. Tam w , mieście położonym w kraju związkowym w okolicy Stuttgartu w latach 1847 – 1909 żyła Margarete Steiff, chorująca w dzieciństwie na chorobę Heinego-Medina, poruszająca się przez całe życie na wózku inwalidzkim krawcowa, która hobbistycznie wykonywała niewielkie przedmioty zwane ( – mała poduszeczka, wielkości ok. 3 do 5 cm średnicy, używana przez szyjące osoby do przechowywania igieł i szpilek, w sposób pozwalający na ich łatwe uchwycenie i zapobiegający ich zagubieniu, szczelnie wypełnione, w sposób umożliwiający wielokrotnie wbijanie ostrzy i utrzymywanie igieł w pozycji pionowej).

Reklamowe-24 maskotki reklamowe wielbłąd

Pierwsze modele , wykonywane przez Margarete Steiff dla przyjaciół zaprojektowane były w formie słoni. Obserwując, że wykonywane przez nią przedmioty, stanowią obiekt zainteresowania dzieci, które stopniowo zaczęły się nimi bawić, Margarete Steiff  zaczęła projektować inne modele, a hobby powoli przerodziło się w dochodowe przedsięwzięcie,  przyczyniając się do powstania w 1880 roku .  Po słoniach do masowej produkcji wprowadzono wizerunki takich zwierząt domowych jak psy, koty, czy świnie, a zanim Margarete Steiff zmarła w 1909 roku na zapalenie płuc, w 1902 roku do maskowej produkcji wprowadzono wzór, który choć współcześnie znamy go jako pluszowego misia, z upływem lat przestał wyłącznie bawić, znajdując również zastosowanie w branży reklamowej.

,

projektowane i tworzone, jako swoiste i unikalne marki, czyli inaczej firmowe, coraz częściej zmieniają swoje oblicze, a korzystając z doświadczeń nabywanych przez firmy , zmieniające się możliwości techniczne i technologiczne oraz rosnące oczekiwania i wymagania klientów, coraz częściej prezentują zupełnie nowy wizerunek, a świeże spojrzenie marketingowców, powoduje przedstawianie nie tylko starych, doskonale znanych postaci w zupełnie nowy sposób, ale umożliwia tworzenie zupełnie nowych form. Dlatego ostatnio pani Carol Phillips, zauważając renesans maskotek w marketingu oraz coraz częstsze sięganie po tą formę przekazu reklamowego, zwróciła szczególną uwagę na walory użytkowe, jakie posiadają

,

gdyż według prezes Grupy Amplitude, to dar, który się otrzymuje na dawanie. Podkreślając inne cechy maskotek, zauważyła, że maskotki stają się przyjaciółmi, bezinteresownymi, nieoczekującymi wynagrodzenia oraz podkreśliła fakt, że można je używać przez długi, długi czas.

 Reklamowe-24 maskotki reklamowe wielbłąd

Trudno się zatem dziwić, że firmy, zwłaszcza te, którym nieustannie zależy na pozyskiwaniu nowych klientów, zaczynają uświadamiać sobie, że zasadnicze znaczenie dla świadomości produktu oraz merchandisingu, jest posiadanie własnej, unikalnej, niebędącej wytworem masowej produkcji maskotki reklamowej. Stąd wzmożone działania projektantów, aby maskotki reklamowe dedykowane konkretnej firmie, stanowiły unikalny gadżet, spójny z innymi, stosowanymi w firmie przekazami reklamowymi.

Stąd, w dłuższej perspektywie,

maskotki reklamowe

powinny pomóc w tworzeniu wartości marki, która choć sama stanowi wartość niematerialną, bezpośrednio przekłada się na wartość firmy, produktów i usług, dlatego przy tworzeniu nowego wizerunku maskotki, projektanci starają się najczęściej stworzyć postać, która w najbardziej bezpośredni sposób zaakcentuje profil działalności firmy, a im szybsze i intuicyjne są skojarzenia osób otrzymujących

maskotki reklamowe,

tym większa efektywność przekazu reklamowego oraz jego marketingowa przydatność.

Zostaw odpowiedź