Reklamowe-24

Reklamowe-24 niezastąpione kompendium wiedzy o artykułach reklamowych, stroje reklamowe, maskotki reklamowe, gadżety reklamowe, szaliki

Stroje reklamowe, czyli kolor i jego rola w reklamie

reklamowe-24

Reklamowe-24 bóbr Perwoll

Trudno oprzeć się wrażeniu, że kolory lub barwy mają duże znaczenie w życiu każdego

człowieka. Z uwagi na charakter zamieszczanych na portalu Reklamowe-24 artykułów, wydaje się uzasadnione synonimiczne traktowanie obu definicji, bez dywagacji, na z pewnością ciekawe, ale niekoniecznie w tym miejscu, naukowe rozważania.

Pozwoli to pominąć, rolę, jaką do określania palety barw i kolorów oraz zagadnień związanych ze światłem odegrał Izaak Newton, albo jeden z najsłynniejszych fizyków Albert Einstein, między innymi, ze swymi świetlnymi i kosmicznymi zainteresowaniami.

Przez wszystkie znane nam historyczne epoki rozwoju człowieka, we wszystkich zakątkach kuli ziemskiej kolory i b

Reklamowe-24 smok Somat

arwy towarzyszyły ludziom zawsze. Ze względu na swą powszechność i ogólnodostępność

 

wykorzystywany był i jest w wielu dziedzinach życia. Fascynacja barwami doprowadziła

nie tylko do naukowych badań nad tym zjawiskiem, ale była niejednokrotnie powodem przypisywania kolorom różnych cech lub symbolicznych, niewytłumaczalnych znaczeń. Odpowiedni dobór lub manipulacja kolorami, może stymulować nastrój człowieka, wpływać na jego samopoczucie lub wręcz wpływać na sposób i formę odbierania otoczenia.

I tak przez wieki utarło się, że

złoty jest atrybutem władzy, czerwony siły, choć różnie rozumianej z perspektywy byka lub kobiety w sukni w tym kolorze, czarny żałoby, biały radości.

Te oczywiste uproszczenia, z pewnością nie przypadną do gustu stylistom lub naukowcom. Ale posłużą, jako przykład stereotypowego, a jednocześnie celowego i powszechnego postępowania różnych znawców, dla których zagadnienia związane z kolorystyką są tak istotne, że wykorzystują je w swej codziennej pracy. Reklamowe-24 pingwin Clin

Z pozoru wydawałoby się, że

stanowi problem tylko dla kobiet przy doborze ubrania, szminki lub lakieru do paznokci przed wyjściem z domu. Ale tak naprawdę praca z kolorem to domena również projektantów ubrań, architektów, konstruktorów samochodów czy specjalistów od strategii marketingowych i reklamowych.

Reklamowe-24 łoś Silan

Firmy wprowadzając na rynek na przykład nową markę lub nowy produkt, wśród wielu konsultantów, angażują również ekspertów, których wiodącym zakresem zainteresowania jest rola, jaką pełni

w reklamie. Ich działania mogą dotyczyć zarówno szkoleń z zakresu psychologii barw i technik manipulacji w handlu, opracowania nowego wzornictwa, W niektórych przypadkach może to obejmować również opracowanie kompleksowych założeń kolorystycznych całej kampanii, wyglądu produktów i i opakowań oraz takiego kolorystycznego zaaranżowania miejsc sprzedaży, aby wpływając na psychiczny i fizjologicznym bodźce potencjalnego klienta, pobudził jego emocje i wywołał zamierzony, oczekiwany i oczywisty efekt.

Może być również tak, że projektując jeden z elementów udanej kampanii reklamowej, czyli , maskotki albo

,

rysownikowi przyświeca tylko jeden cel. Złamanie tabu, przełamanie kolorystycznego stereotypu, wywołanie zainteresowania poprzez niespotykaną, nieraz kontrowersyjną grę kolorów. Efekt tego typu zabiegów można zaobserwować na zdjęciach ilustrujących ten artykuł. Uwidocznione na nich stroje reklamowe,  Reklamowe-24 orzeł lis pingwin łoś

zaprojektowane, jako wizerunek lubianych zwierzaków, wcale nie wydają się dziwne lub kontrowersyjne, wręcz przeciwnie, w pełni harmonizują z ze znanymi markami środków czystości.

Zostaw odpowiedź